Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Klassista hierontaa, urheiluhierontaa

  Huom! Kysy ilta-aikoja erikseen

Varaa aika



Koulutettu hieroja

Koulutettu hieroja on nimikesuojattu terveydenhuollon ammattihenkilö. Valvira pitää terveydenhuollon ammattilaisista Terhikki-rekisteriä, johon myös koulutetut hierojat rekisteröidään.

Hierontapalveluja saa kuitenkin tarjota kuka tahansa. Jos palvelujen käyttäjä on epävarma siitä, onko palvelun tarjoaja todella koulutettu terveydenhuollon ammattihenkilö, hän voi helposti tarkistaa tiedon Valviran Terhikki-rekisterin tietopalvelusta.

 

T:mi Rosanida

UUTISET JA VINKIT

 

NYT VENYTELLÄÄN!

Niska-hartiaongelmat voivat johtua monista eri syistä, mutta lähes aina niska-hartiakipuihin liittyvät myös kireät rintalihakset, jotka vetävät olkapäitä eteenpäin ja siten aiheuttavat jännitystä niskan ja hartian lihaksiin. Rintalihaksia voit venyttää yksin tai kaverin avulla seuraavasti:

 29.  Rintavenytys seinää vasten (lähde: lifehack.org)

Vaikutus: Rintalihakset

Aloita kämmen seinässä kiinni peukalo ylöspäin, rintamasuunta seinää kohti.
Käänny hitaasti seinästä poispäin venyttäen rintalihasta 20-25s.
Venytys pitäisi tuntua lihaksen pohjassa asti. Vaihda välillä käden korkeutta.
Jos venytys tuntuu olkanivelessä, venytät liian pitkälle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30. Avustettu rintavenytys  (lähde: lifehack.org)

Vaikutus: Rintalihas ja leveä selkälihas.

Aloita makaamalla lattialla kämmenet ylöspäin.
Parisi ottaa käsistäsi kiinni ja menee syvään kyykkyyn samalla venyttäen rinta- ja selkälihaksiasi noin 20-25 s.
Myös selkärankasi venyy tässä liikkeessä.
Vältä tätä liikettä, jos olkapääsi on kipeä.

 

 VILLIS-JUMPALLA KUNTOON

Raision kaupungissa on kehitetty hauska kuntoilutapa.

Yksinkertaisilla välineillä treenaminen on tehokasta. Villis-jumpassa tarvitset vain villasukat, jotka muutenkin lojuvat siinä sohvan vieressä, ja Villis-jumppa sopii kaikenikäisille ja -kokoisille, valitse ohjelmasta itsellesi sopivat liikkeet.

Hauska treeni perustuu siihen, että lattialla liu'utaan eri asentoihin villasukat käsissä tai jaloissa. Villis on tehokasta ja helppoa treeniä, jota voit kokeilla täältä löytyvien ohjeiden kanssa

 

TEHOLIIKUNTATUNNIT VOIVAT AIHEUTTAA YLIRASITUSTA INNOKKAILLE KÄVIJÖILLE (Hieroja-lehti 4/2012):

"Yhä useampi kuntokeskus tarjoaa äärimmäisen tehokkaita ryhmäliikuntatunteja, joissa harjoitellaan lähes maksimisykkeellä. Trendikkäät urheiluliikuntatunnit voivat kuitenkin aiheuttaa ylirasitusta liian innokkaille kävijöille. Urheilupsykologi Satu Kaski arvioi, että jopa kymmenesosa kuntokeskusten kävijöistä harjoittelee liian kovasti.

 Kuntoliikuntaliiton koulutuspääliikkö Pekka Hiltunen kertoo, että suurimmalle osalle ihmisistä riittää yksi tai kaksi teholiikuntatuntia viikossa. Muina päivinä liikunnan pitäisi olla kevyempää, sillä runsas tehotreeni kuormittaa etenkin liikuntaan tottumantonta elimistöä liikaa. Hiltusen mukaan kuntokeskusten tulisi opastaa kävijöitään harjoittelun oikeaan määrään. Hänen mielestään teholiikunta on sopivissa määrissä kuitenkin hyödyllistä suurimmalle osasta liikkujista. Ylirasituksen merkki on, jos fyysinen suorituskyky ei parana jatkuvasta harjoittelusta huolimatta, vaan jopa laskee.

 Jyväskylän yliopiston liikuntalääketieteen professorin Urho Kujalan mukaan ylirasitus voi myös näkyä kohonneena leposykkeenä tai muina autonomisen hermoston häiriöinä. Monien lajien ahkera treenaaminen voi aiheuttaa rasitusvammoja, vaikka elimistö ei kokonaisuudessaan olisikaan ylirasitustilassa. Terve henkilö palautuu ylirasitustilasta yleensä nopeasti. Paras parannuskeino on levon lisääminen. (Lähde: hs.fi)"

  

JUO VETTÄ!

 Muistathan aina juoda reilusti vettä hieronnan jälkeen! Hieronta vapauttaa lihaksista kuona-aineita ja veden juonti helpottaa niiden poistumista kehosta ja nopeuttaa palautumista. Kesäkuumalla veden juominen korostuu - muista myös pitää huolta suoloista ja sokereista, jotta vältyt nestehukalta ja ikäviltä krampeilta!

 

Avoinna:
ma-to 9-19 asiakasvarausten mukaan                           Ajanvaraus puh: 044-991 5678
pe-su suljettu   (kesäperjantait kiinni)                                

Ajanvaraus sähköposti: tmirosanida@gmail.com                                                                     Nettiajanvaraus sivun yläreunassa  (vain  päiväajat)                                                           

_______________________________________________________________________________________________________